World Kids Festival 2017 - May 25, 2017

Doelgroep

Kinderen en ouders uit Eindhoven en omgeving.

Doel:

De internationale samenleving bijeen te laten komen met het doel om de kinderen van deze samenleving kennis te laten maken met sport en cultuur activiteiten. Activiteiten waar zij minder gemakkelijk in aanmerking komen waarbij ze in een ander milieu dan wel in financieel situatie zitten als gezin. Deze doelgroep zonder anderen uit te sluiten de mogelijk te bieden om kennis te laten maken met verschillende sport en cultuur activiteiten om hun kennis en motivatie te vergroten. Daarnaast het doel om gezamenlijk met hun gezin, familie en vrienden een gezellige, leuke leerzame en ontspannen sfeer te genieten en op ontdekkingsreis te gaan.

De kinderen kunnen hun vriendenkring vergroten en communicatievaardigheden ontwikkelen door met andere kinderen kennis te maken en te spelen in groepsverband.

Kinderen actief te betrekken bij de activiteiten en verantwoordelijkheidsgevoel te geven en te leren om samen te werken in een groepsverband in de activiteiten.

Naast dat de professionele sportverenigingen hun workshops/ minilessen geven aan de kinderen zal met behulp van oude traditionele spellen de kinderen worden vermaakt om eveneens hiermee hun spel genot te vergroten eveneens hun motoriek te ontwikkelen door hieraan deel te nemen.

Met het doel om de samenwerkende sport en cultuur verenigingen meer leden en bekendheid te geven naast een sfeervolle en gezellige dag voor de kinderen.

Hoe:

1. Sporten

Kinderen kennis laten maken met verschillende sportactiviteiten.

Verschillende vrijwilligers van sportverenigingen zullen deelnemen aan deze dag om de kinderen kennis te laten maken met hun beoefende sport. Er zullen groepen worden gemaakt waarin de kinderen workshops/minilessen krijgen en misschien in wedstrijd vorm kennis kunnen maken met desbetreffende sport en spelen. Tegelijkertijd zullen de ouders gemotiveerd worden om ook deel te nemen aan de sportactiviteiten om de kwaliteit van de doorgebrachte tijd van het kind met de ouder te bevorderen. Hiermee wordt eveneens beoogt de samenwerking en prestatie tussen de kinderen te ontwikkelen. En verder te motiveren voor deelname bij de deelnemende verenigingen.

1. Spelen en ontspannen

Kinderen kennis laten maken met de traditionele oude spelen

Het doel is dat de kinderen kennis zullen maken met de traditionele spelen, zodat ze enigszins los kunnen komen van de huidige beperkende manier van vermaak en buitenspelen.

1. Kijk en luisteren

Het tentoonstellen van podiumkunsten zoals toneel en muziek

Hiermee wordt beoogd om kinderen kennis te laten maken met podiumkunsten. Met name het optreden van de kinderen voor kinderen zal een motiverend effect hebben voor de verborgen talenten. Dansgroepen en kinderen die muziek instrument bespelen hun talenten laten zien aan andere kinderen. Met kleine workshops/minilessen kennis maken met dansen en toneel die eveneens verzorgt zullen worden door professionele organisaties.

1. Standen

Standgroep 1: Promotie standen: Voor instanties en bedrijven die gericht zijn op sport en kunst, cultuur en voeding voor kinderen.

Standgroep 2: Verkoop standen: Voor alle bezoekers tweedehands en nieuw kraamverkoop

Standgroep 3: Eten en drinken: Verkoop van verschillende culturele etenswaar.

Standgroep 4: Kinder rommelmarkt: Voor kinderen die eigen speelgoed verkopen .

Wanneer

25 mei 2017 van 12:00 uur tot 20:00 uur